Ha szívesen időzöl Jane Austen korában, sétálnál a hajdani Cranford utcáján vagy Downton Abbey falai között, netalán vásárolnál a 'The Paradise' áruházban, jó helyen jársz. Kizárólag romantikus HÖLGYEKNEK!

2012. március 18., vasárnap

Körkérdés

   A fonal vastagságát és hosszúságát többféleképpen le lehet mérni. 
Az egyik ami alapján egyszerűnek tűnik a dolog a WPI (Wraps per Inch) használata.
Ez alapján meghatározható, illetve jól összehasonlítható a fonalvastagság.
Többféle táblázatot is összegyűjtöttem,  az egyik ez:

Forrás: http://en.wikipedia.org/wiki/Yarn_weight
   Ha 1 inch hossszan bármire feltekerjük szorosan de nem egymást fedve a fonalat, és megszámoljuk hány 'tekerés' került egymás mellé, megkapjuk a 'wpi-t'. Van inch-es vonalzóm, sőt a kötőtűméret- ellenőrzőm is támogatja ezt a mérést. 
Innen tulajdonképpen kiszámítható a hozzávetőleges fonalhossz is, de nekem ez túlságosan körülbelüli. 
   Jól emlékszem hogy egy centiméterben számolható mérésről is olvastam valahol? Már nem emlékszem hol...
   Eddig amikor volt hozzá türelmem lemértem a motringom kerületét, és megszámoltam egyesével a fonalszálakat. Ez sokkal pontosabb eredményt ad, de egy vékony fonal esetében nem nagyon van hozzá mindig kedvem...
   Milyen mérési lehetőség van még? Ti hogyan méritek meg hány méter fonalatok lett/van?

6 megjegyzés:

  1. lehet, hogy fapados módszer, de számolom a motringolásnál, hányszor tekerem a fonalat és beszorzzom a motring hosszával

    VálaszTörlés
  2. Én is úgy mérem ahogy Kató :)

    VálaszTörlés
  3. Ha nagyon fontos lenne tudom, hogy hány méter fonalam van elvinném a motringot a fodrászomhoz , lemérnék egy métert meg az egészet. De ez csak elmélet, én még csak gyári fonallal dolgoztam :( ,arra pedig ráírják.

    VálaszTörlés
  4. Lehet, hogy az elottem szolok is ugyanerre gondoltak, mint ahogy en szoktam merni. Lemertem hogy a niddy-noddy-ra tekeresnel 2 meter fonal az egy kor, es szamolom hanyszor tekertem korbe. Viszont ez sem tul pontos, mert nem mindig sikerul egyenletesen tekerni, van amikor meghuzom jobban.....
    Olvastam valahol, hogy akinek van levelmerlege ami kis sulyt is pontosan mer, az merjen le 1-2 meter fonalat, majd az egeszet es ebbol ki lehet szamolni a teljes hosszt.

    VálaszTörlés
  5. A motringolásnál számolom én is , hogy hányszor tekerem körbe .

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...